Direktlänk till inlägg 11 september 2008

Möte

Av Tanja - 11 september 2008 14:49

Prick klockan 7 svänger Isas pappas firmabil in på gården och Nora har nyss stigit upp. Efter att alla ätit morgonmål åker Nora iväg med Skolbussen till förskolan. Och kvar väntar två 3½ på att deras Första riktiga dagklubbsdag. Tiden går långsamt, men till sist får de klä på sig och så sjutsar jag dem. Inga sura miner vid lämnandet  bara hej då Mamma /Tanna och sen försvinner dom in. Hjälp vad de blir stora!

Mat handlas och tort bröd från ett bageri hämtas åt kaninerna.

Snabt hem igen för att åka på grismöte. där vi åt lunch, diskuterade den dåliga lönsamheter , åtgärder  samt resultaten sen senast. Hem igen för att sköta grisarna innan det var dags att dra agility träning för fortsättningsgrupperna. Banor denhär gången med möjligheter för allt det de lärt sej de senaste gångerna dvs många framför och bakombyten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja - 16 februari 2009 11:53

Igår var jag, hundarna och barnen ut till skogs som bilderna visar ;) Mycke nysnö! Max uppträdde med dagklubben på knattemässa i kyrkan och sen bar det av på 7års kalas till barnens kusiner. ut med hundarna igen mata grisar, marsvin och kaniner så v...

Av Tanja - 14 februari 2009 15:13

Äntligen är slutarbetet avklarat och inlämnat under festliga former förra hälgen med Bastubad (väldigt varm sådan tyckte österbottningen...  ;)) och Ryska blininer bubbel vin snaps och annat roligt! Tack "tjejerna"!   Hälgen innan var det dags för pr...

Av Tanja - 24 januari 2009 12:42

Igår hadde jag storstädning i smådjurs huset. Så nu har alla kaniner och marsvin det extra rent. Passade på att flytta om lite bland djuren, för snart är det dags att försöka para de första kaninerna.   Släden jag beställde innan jul är i full använd...

Av Tanja - 21 januari 2009 09:18

Tja här har det förståss hänt sker sen sist. stora vinnarutställningen i helsingfors tex. gissa var jag stod.. japp hos kelpina med Jackys uppfödare och fick lära mej mycket matnyttigt om de olika hundarna.   Pendlandet till Borgå är slut och jag si...

Av Tanja - 29 november 2008 17:54

Jag sitter som bäst i Borgå och har varit ut och promenerat med vovvarna "Tanten och fjanten" Vi har diskuterat hundspråk idag och det fortsätter vi med imorgon också. Vi fick även besök av en Varghybrid till klassen. Det var en 1år och 9 månaders...

Ovido - Quiz & Flashcards