Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Nya hinder

Av Tanja - 13 september 2008 15:21

Idag har jag hämtat nya agilityhinder av en bekant som inte ville ha dem på gården längre. Totalt är det 4 hopp  en ring och två slalom. lite fixande blir de nog innan jag kann använda dem men riktigt fina var de! Tack Axel!


Nya fodersåar med lock köpte jag till smådjursstallet för foder och bröd.

Jag vill ju inte mata mössen i vinter!

De nya vattenflaskorna och foderkopparna är jag  riktigt nöjd med. Kopparna skulle dock få finnas i större modell åt franskisarna eftersom de ska ha så mycket mera mat än dvärgkaninerna  den de fick två mindre på var istället. Kopparna passar bra till marsvinen också eftersom dehär hakas fast på dörren  så kan de inte vinka ut dem som de annars gör för att få tag på de godaste i botten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja - 16 februari 2009 11:53

Igår var jag, hundarna och barnen ut till skogs som bilderna visar ;) Mycke nysnö! Max uppträdde med dagklubben på knattemässa i kyrkan och sen bar det av på 7års kalas till barnens kusiner. ut med hundarna igen mata grisar, marsvin och kaniner så v...

Av Tanja - 14 februari 2009 15:13

Äntligen är slutarbetet avklarat och inlämnat under festliga former förra hälgen med Bastubad (väldigt varm sådan tyckte österbottningen...  ;)) och Ryska blininer bubbel vin snaps och annat roligt! Tack "tjejerna"!   Hälgen innan var det dags för pr...

Av Tanja - 24 januari 2009 12:42

Igår hadde jag storstädning i smådjurs huset. Så nu har alla kaniner och marsvin det extra rent. Passade på att flytta om lite bland djuren, för snart är det dags att försöka para de första kaninerna.   Släden jag beställde innan jul är i full använd...

Av Tanja - 21 januari 2009 09:18

Tja här har det förståss hänt sker sen sist. stora vinnarutställningen i helsingfors tex. gissa var jag stod.. japp hos kelpina med Jackys uppfödare och fick lära mej mycket matnyttigt om de olika hundarna.   Pendlandet till Borgå är slut och jag si...

Av Tanja - 29 november 2008 17:54

Jag sitter som bäst i Borgå och har varit ut och promenerat med vovvarna "Tanten och fjanten" Vi har diskuterat hundspråk idag och det fortsätter vi med imorgon också. Vi fick även besök av en Varghybrid till klassen. Det var en 1år och 9 månaders...

Ovido - Quiz & Flashcards