Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Klicker träning

Av Tanja - 17 november 2008 13:41

Borgå resan gick bra. Jag trodde inte det skulle gå så smärtfritt! Vi hadde klickerträning på programmet den här hälgen så jag klickade in Robbie redan på fredagen och han är ju inte dum den hunden ;) Någon "tyst" klicker till sassa fans inte att få i hela jakobstad. Men Crusse (lärarn) delade ut en som var betydligt mildare än min. Robbie var jättetrött av allt tränande när dagarna var slut och sov som en stock! På söndan sen hadde han förstånd att vila under lektionerna när vi inte tränade också. Vi fick i uppgift att sejpa ett beteende och Jag valde backande med Robbie han backade i går i störningsfri miljö upp till 15 steg! Jag ska öva in musmatta till nästa träff. Och så ska jag lära honom vänta och frisignal med omvänd lockning snarast! det käns frustrerande att ha en vuxen hund som inte kan varken sitt ligg stanna vänta eller kom!

Vi har varit på skogspromenad och susat över fälten idag! Va han var lycklig! Han försökte även leka med Sassa när hon inte ville nöp han henne men det hjälpte inte heller.. Hur ska man få tanten att släppa loss undrar han nog.. Det kommer nog så småningom.


En Teddymarsvinskull fick vi 11.11 fyra ungar två hanar och två honor och har fått namn från bullerbyn  Anna, Britta, Bosse och Olle.

 
 
Fia

Fia

17 november 2008 21:05

Hej! Gissa om jag blev förvånad att se C. Sixth Sense i din blogg!!!!! Jag har ofta kontakt med hans uppfödare, Mandy i Australien. Jag kan lova att hon skulle bli överlycklig om du tar kontakt med henne. Hon har saknat kontakten med hans förra ägare, det har bara varit sporadiskt. Vi har förresten djupfryst sperma från hans morbror Callicoma Maher på Ulltuna :) Hör gärna av dej till mej :)

http://www.vickulas.se

 
Fia

Fia

17 november 2008 21:09

Hej igen! Tror att min förra kommentar försvann?? Så om jag verkar tjatig så vet du varför... ;-) Jag blev väldigt förvånad att se Robbie i din blogg!!! Jag har ofta kontakt med hans uppfödare i Australien, Mandy. Jag kan lova dej att hon skulle bli ÖVERLYCKLIG om hon fick ett mail från dej och bilder på Robbie! Vi har förresten djupfryst sperma från hans morbror, Callicoma Maher på Ulltuna. Hör gärna av dej :)

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja - 16 februari 2009 11:53

Igår var jag, hundarna och barnen ut till skogs som bilderna visar ;) Mycke nysnö! Max uppträdde med dagklubben på knattemässa i kyrkan och sen bar det av på 7års kalas till barnens kusiner. ut med hundarna igen mata grisar, marsvin och kaniner så v...

Av Tanja - 14 februari 2009 15:13

Äntligen är slutarbetet avklarat och inlämnat under festliga former förra hälgen med Bastubad (väldigt varm sådan tyckte österbottningen...  ;)) och Ryska blininer bubbel vin snaps och annat roligt! Tack "tjejerna"!   Hälgen innan var det dags för pr...

Av Tanja - 24 januari 2009 12:42

Igår hadde jag storstädning i smådjurs huset. Så nu har alla kaniner och marsvin det extra rent. Passade på att flytta om lite bland djuren, för snart är det dags att försöka para de första kaninerna.   Släden jag beställde innan jul är i full använd...

Av Tanja - 21 januari 2009 09:18

Tja här har det förståss hänt sker sen sist. stora vinnarutställningen i helsingfors tex. gissa var jag stod.. japp hos kelpina med Jackys uppfödare och fick lära mej mycket matnyttigt om de olika hundarna.   Pendlandet till Borgå är slut och jag si...

Av Tanja - 29 november 2008 17:54

Jag sitter som bäst i Borgå och har varit ut och promenerat med vovvarna "Tanten och fjanten" Vi har diskuterat hundspråk idag och det fortsätter vi med imorgon också. Vi fick även besök av en Varghybrid till klassen. Det var en 1år och 9 månaders...

Ovido - Quiz & Flashcards