Direktlänk till inlägg 14 februari 2009

slutarbetet färdigt

Av Tanja - 14 februari 2009 15:13

Äntligen är slutarbetet avklarat och inlämnat under festliga former förra hälgen med Bastubad (väldigt varm sådan tyckte österbottningen...  ;)) och Ryska blininer bubbel vin snaps och annat roligt! Tack "tjejerna"!


Hälgen innan var det dags för provfunktionärskurs i Vasa. Sen till Iskmo, Agneta´s och köpte 3 kaniner..Tack jag skulle gärna stannat längre men var redan för länge.... hem igen för att ducha, byta om och  iväg till en närkorsning och hämta en kaninunge från Lapu (Santaharjun Kanila) som hadde vägarna förbi. Så slapp jag hämta honom, Tack Tuula! Hem igen och göra sej färdig i raketfart och en timme från det att jag kommit hem var jag påväg i Taxi med massa tjejjer till vasa på nytt! Vi hadde bokat teater och skulle se Blommor av stål, sedan mat på fransmanni och efter det dansade vi omkring och gjorde stan osäker ;) 

Söndagen efter tycker man ju att jag borde ha tagit det lungt men nix! Jag ringde Helena och så stack vi ut på skogsvägarna  med vårt minst sakt brokiga hundspann. Sassa (lapphundsblandis), Robbie (Kelpie), Ella (retriverkorsning), Kita (Foxterrier). Stella fick också följa me en bit men orken var då inte riktigt på topp ännu. Tja vad ska man säja en brokig skara men roligt har vi och det rycker nog i andras mungipor också när vi åker förbi ;)


Denhär hälgen då?

Stella är här hoss oss från torsdag till torsdag för mamma och pappa är till gran canaria. Så nu får fröken bortskämd samsas om uppmärksamheten.

Vi var imorsse ute med släden sassa och robbie drog som vanligt och stella sprang idag glatt brevid iblamd framför och retades men på hemvägen var hon nog straxt bakom. efteråt åt vi mat och packade skridskorna för att åka till närmaste skola och testa isen. Det är andra gången Max testar isen och har redan börjat jag bollen med klubban vist ramlar han när han ka slå bollen ibland men upp och iväg igen utan gnat. Nora är också duktig de har haft skridskorna med till förskolan och det märks hon är väldigt säker på isen nu!


Hem och iväg på Utställnngsträning med Robbie. Han såg för första gången en irländskvarghund som nog såg lite spännande ut. Men trots robbies muttrande viftade svansen glatt och hälsandet gick lungt till :) I övrigt gick allt fint och matte är nog bätter än tjejer trots allt, de kan vara ganska jobbiga faktist... ;) han stod fint och rörde sej bra (lite lösa armbågar eventuellt) Svansen viftar kanske lite väl högt men bara när han står still. Vi ska nog kika lite extra i kalendern tror jag om vi inte ska försöka oss på en utställning ändå...


Dax för kaninerna och marsvinen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tanja - 16 februari 2009 11:53

Igår var jag, hundarna och barnen ut till skogs som bilderna visar ;) Mycke nysnö! Max uppträdde med dagklubben på knattemässa i kyrkan och sen bar det av på 7års kalas till barnens kusiner. ut med hundarna igen mata grisar, marsvin och kaniner så v...

Av Tanja - 24 januari 2009 12:42

Igår hadde jag storstädning i smådjurs huset. Så nu har alla kaniner och marsvin det extra rent. Passade på att flytta om lite bland djuren, för snart är det dags att försöka para de första kaninerna.   Släden jag beställde innan jul är i full använd...

Av Tanja - 21 januari 2009 09:18

Tja här har det förståss hänt sker sen sist. stora vinnarutställningen i helsingfors tex. gissa var jag stod.. japp hos kelpina med Jackys uppfödare och fick lära mej mycket matnyttigt om de olika hundarna.   Pendlandet till Borgå är slut och jag si...

Av Tanja - 29 november 2008 17:54

Jag sitter som bäst i Borgå och har varit ut och promenerat med vovvarna "Tanten och fjanten" Vi har diskuterat hundspråk idag och det fortsätter vi med imorgon också. Vi fick även besök av en Varghybrid till klassen. Det var en 1år och 9 månaders...

Av Tanja - 17 november 2008 13:41

Borgå resan gick bra. Jag trodde inte det skulle gå så smärtfritt! Vi hadde klickerträning på programmet den här hälgen så jag klickade in Robbie redan på fredagen och han är ju inte dum den hunden ;) Någon "tyst" klicker till sassa fans inte att få ...

Ovido - Quiz & Flashcards